Saturday, June 21, 2008

Parti 'Nakal'

Sidang akhbar yang ditujukan khas ke batu jemala PM kita tadi betul-betul tepat pada masanya. SAPP menyatakan pendirian undi tidak percaya (yang sememangnya mewakili jutaan lagi rakyat Malaya) terhadap kepimpinan mengarut Pak Lah. Namun Pak Lah masih lagi tidak dapat memahami (atau memang buat-buat tak faham) mesej yang ingin disampaikan oleh Parti Komponen tersebut. Beliau berkata, ini adalah disebabkan oleh kepentingan peribadi pemimpin SAPP yang tidak dipenuhi oleh BN -TV3. Kenyataan ini menggambarkan seolah-olah SAPP adalah Parti 'Nakal', yang bilamana ketika membantu BN menang, ditimang-timang, dan bilamana bertindak memperbaiki parti, dihenjak-henjak. Entah bila keegoan Pak Lah ini akan berakhir. Pelbagai mesej SMS, MMS, SSM, SSS sudah di hantarkan, namun ibarat 'henfon'nya telah mem'block' kesemuanya kecuali mesej yang melambung dan menimangnya.
Dan pada masa yang sama, jentera BN di Perlis sudah bersiap sedia sepenuh jiwa dan raga untuk mempertahankan kerusi DUN Sanglang yang dikosongkan. BN yakin kali ini majoriti undi akan bertambah dan seterusnya menunjukkan Parti BN masih mendapat sokongan yang padu. Come on la, entah apa yang bermain di fikiran pak-pak menteri semua. Setelah apa yang berlaku sejak 3 bulan ini(tanpa mengambil kira sejak 2003), apakah masih ada sisa-sisa pengundi yang sanggup menutup mata memangkah dacing. Malahan jika diletakkan parti Cap Solex Motor sekalipun pasti akan meraih majoriti yang sangat besar.
Jika realiti ini masih tidak difahami oleh BN, nescaya kegagalan demi kegagalan akan menyusul seterusnya melenyapkan Dacing dan digantikan dengan Bathroom Scale etc. Sedarlah dari lamunan, masih belum terlambat, tiada cara lain lagi untuk memastikan BN terus bernafas dalam lumpur, iaitu dengan MENYINGKIRKAN PAK LAH selamanya...

No comments: